konkursy-ksiazkowe blog

Twój nowy blog

KONKURS

Brak komentarzy

Witajcie!

Czas na kolejny fantastyczny konkurs. Tym razem do wygrania będzie jeden egzemplarz świeżo wydanej książki Marcina Pilisa ” Łąka umarłych”
Zadanie konkursowe:
Napiszcie krótkie opowiadanie o tym jak spędzilibyście jeden dzień ze swoim ulubionym bohaterem literackim, co byście robili, co byście zwiedzili itp Opowiadanie musi być na min. 1 str A4, a max na 2 str A4 Pamiętajcie o wprowadzeniu, rozwinięciu i zakończeniu. Nie zapomnijcie również napisać kim jest ten bohater i z jakiej książki pochodzi. Wasze opowiadania proszę wysłać na maila: agacik@agacik.pl w temacie maila proszę wpisać słowo „Konkurs” oraz podać imię i nazwisko.
Termin:
Konkurs potrwa od dziś tj 25.10.2010 do 28.10.2010 włącznie
Czekam na Wasze opowiadania z niecierpliwością. Wyniki ogłosimy 29.10.2010r. Nagrodzone opowiadanie zostanie tutaj później ujawnione :) Życzę Wam przyjemnej i twórczej pracy :-) Do dzieła!
Łąka Umarłych
Tytuł: Łąka umarłych      
 Autor: Marcin Pilis           
   Wydawnictwo: SOL           
Oprawa: miękka            
Rok wydania: 20.10.2010
Oto trzy zwycięskie listy naszego konkursu zorganizowanego z okazji Dnia Chłopaka.


1. Jack London – „Martin Eden” – Opowieść o prawdziwym facecie, którytak mocno pokochał kobietę, że, by zdobyć jej serce, nauczył siępisać, co mu przyniosło mu sławę. Potem, gdy miał wszystko,stwierdził, że to bezsensu. Na końcu, gdy miał cały świat u stóp,popełnił samobójstwo. 

2. Jack London – „Wilk Morski” – Ekstra-Męsko książka. Bezwzględnykapitan statku. Jednak każdy ma serce. On także je miał. Superksiążka! 
3. Dawid Goleman – „Inteligencja emocjonalna” – Choć nie jest toksiążka fabularna – to każdy facet powinien ją przeczytać, bypolepszyć swoją inteligencję emocjonalną. Tym samym lepiej wczuwać sięw inną osobę. No, przede wszystkim lepiej wczuwać się w emocjekobiety. 
4. Markiz de Sade – „Justyna, czyli nieszczęścia cnoty” – Hardcore -jednym słowem. Nie dla cnotliwych. 
5. Fryderyk Nietzsche – „Tako rzecze Zaratustra” – Dla wszystkich,którzy czują w sobie moc siły i energii. Dla tych, którzy wznoszą sięponad to co ziemskie i zwykłe. Dla prawdziwie silnych facetów. 
6. Antoine Exupery – „Mały Książę” – Każdy prawdziwy facet to w środkumały Książę, marzyciel kochający życie. I każdy facet dla swojejkobiety powinien być księciem. 
7. Paulo Coelho – „Pielgrzym” – Każdy facet to pielgrzymprzemierzający przez życie. Jednak chodzący swoimi drogami. 
8. William Diehl – „Pierwotny strach” – Opowieść o inteligentnymzabójcy, który zabił, a potem wmówił wszystkim chorobę psychiczną. Wżyciu facet musi umieć sobie radzić! 
9. Słownik synonimów i wyrazów bliskoznacznych, i encyklopedię – Żebybłyszczał elokwencją, intelektem, był błyskotliwym erudytą ;-) 
10. Biblię - Każdy powinien ją przeczytać. Prawdziwy facet też. Tonajpopularniejsza książka na świecie. Przyznaję, że nie przeczytałem. 

Autor:Przemysław Wieczorek

Lista II

1. Ojciec Chrzestny – Mario Puzo 
2. Sycylijczyk – Mario Puzo 
3. Krzyżacy – Henryk Sienkiewicz 
4. Faraon – Bolesław Prus 
5. Potop – Henryk Sienkiewicz  
6. Pojedynek z Syberią – Romuald Koperski 
7. Zbrodnia i kara – Fiodor Dostojewski 
8. Bracia Karamazow – Fiodor Dostojewski 
9. Wyznania gejszy – Arthur Golden 
10.Sztuka kochania – Owidiusz

Autor: Kamil Wojciechowsk

Lista: III

1. 2586 kroków – Andrzej Pilipiuk 
2. Bajki robotów - S.Lem 
3. Kongres futurologiczny – j.w. 
4. K-PAX – Gene Brewer 
5. Kronika ptaka nakręcacza - Haruki Murakami
6. Armagedon – Tim LaHaye, Jerry B. Jenkins 
7. Buddowie dachu świata – Lama Ole Nydahl 
8. Diuna – Frank Herbert 
9. Narkotyki – Witkacy :) 
10. Lot nad kukułczym gniazdem – Kesey Ken 

Autor: Abek Okragly


A tak powinna wyglądać biblioteczka mężczyzny. Zgadzacie się?

Witajcie!

Ponieważ dziś mamy Dzień Chłopaka postanowiłam z tej okazji zrobić konkurs dla naszych Panów. Mam nadzieję, że w tym dniu poczują się wyjątkowi!

Zadanie konkursowe:

Proszę wysłać na mojego maila: agacik@agacik.pl listę 10 pozycji książkowych ( tytuł i autor), które według Was są książkami bardzo męskimi. Możecie również napisać krótkie uzasadnienie, dlaczego własnie uważacie, że te książki są typowo męskie. Zadanie myślę bardzo proste :-)

Termin:

Od 30,09.2010r. – 1.10.2010r. (włącznie)
Zwycięzców ogłosimy 2.10.2010r.


Aby wziąć udział w konkursie wystarczy:

- Być mężczyzną
- Wysłać maila z listą książek. W temacie maila proszę wpisać „konkurs”
- Pod postem na FB ogłaszającym konkurs dać ” Lubie to „

Nagrodą w konkursie są dwie książki:
Dziennik nimfomanki

Witajcie!

Dotarł do mnie również jeden wiersz, który miał być konkursowy, ale trochę dotarł z opóźnieniem, nie mniej jednak jest bardzo ładny i postanowiłam Wam go zaprezentować.

Książki Moja Milość

Ech wakacje me kochane, kiedy ja Was znów dostnę?
Lato mija zima idzie, jesień będzie jeszcze bliżej.
Cóż ja pocznę biedna teraz?
Książki moja miłość nieraz…

Nieraz co też ja tu wygaduję,
z książką zawszę się świetnie czuję
znajdę dla niej czas i zimą
tak mi wakacje zimowe miną :)

Agnieszka Neumann

Kochani!

Czas przedstwaic Wam wszystkie iersze, które brały udział w naszym konkursie. Szczerze mówiac, myslałam, że więcej osób podzieli się swoją twórczością, z drugiej jednak strony wiersze, które napisaliście sa znakomite! Jestem z Was dumna. Wybór nie był  łatwy. Teraz przedstawiam Wam tylko wiersze w kolejności w jakiej do mnie dotarły. Wyniki ogłoszę Wieczorem!

I. Marta Kusz

Gorące słońce, palący wiatr,
trawa pode mną, a w głowie piach.
Książki to Moja Miłość od lat,
Więc nie zaprzeczę, że dusza tam…

Gdzieś, hen daleko, w innej krainie
Gdzie miłość bucha w każdym kominie
Gdzie nocą księżyc , dniem słońce świeci.
Gdzie wszędzie wkoło piękne są dzieci.

I piękne panie. Piękne jak z bajki.
Nie byle jakie tam podfruwajki.
Ale hrabiny, i heroiny
Z powieści Austen, jak baleriny.

I tylko Ciebie mi tutaj brak.
Powoli trafia mnie przez to szlag.
Książę mój piękny, zostaw już motor
I chodź na plażę, nie martw się oto.

Powiedz, że kochasz, choć prawdę znam
Udaj że z Ciebie nie byle drań
Pocztówkę przyjmij i przybądź wnet
Twoja na zawsze, Monika z Kęt.

II. Karolina Sosnowska

„Książki – Moja miłość” to dopiero strona,
Są tam i konkursy, i recenzji tona.
Zawsze coś poczytam, na coś okiem rzucę,
Wyrobię opinię, nigdy się nie nudzę.

Autorka strony to fajna dziewczyna,
W zanadrzu zawsze asa potrzyma
I wyjmie w odpowiedniej chwili,
Abyśmy się wszyscy zdziwili.

„Książki – Moja miłość” to dopiero miejsce,
Możesz tam coś wygrać, pogadać naprędce.
Wiesz, że każdy jest tam z tego samego powodu –
kocha książki i… lubi dostawać nagrody!

III. Martyna Sitniewska

KSIĄŻKI MOJA MIŁOŚĆ

Kiedy nuda do drzwi puka,
wbijaj prędko na ‚fejsbuka’.
Tam jest świetne towarzystwo,
lubią książki nade wszystko!
Profil się nazywa ‚Książki moja miłość’
i tam się właśnie całe grono skryło.

Całe wakacje o książkach rozmawiają,
robią konkursy, nagrody rozdają.
Więc jeśli i ty jesteś molem książkowym,
znajdziesz tam przyjaciół na długie rozmowy.
To tam zawsze panuje miła atmosfera
i mało komu nuda doskwiera.

IV. Anna Rybkowska

Wszystko się kończy,
Szybko przemija,
Nawet wakacje…
Pora żagle zwijać!

„Książki moja Miłość”-
Pogwarki przy kawie…
Nie odlecą jak bociany,
Jesienią też będzie ciekawie!

V. Piotr Śliwiński

Słowa zaklęte na książek kartach
W nich zapisane losy świata i ludzi
Odkrywają przed nami tajemnice życia
A każda ekscytację w mym sercu budzi

Ach, co za rozkosz, gdy pod palcami
Prócz przyjemnej szorstkości papieru czuję
Jak przepływają kaskadą uczucia
a historia jak rzeka po stronach się snuje

Jak w mej wyobraźni powstają obrazy
A w uszach mych dźwięki słyszę dokładnie
Gdy zanurzam całego siebie w powieści
Gdy powieść moimi zmysłami zawładnie

A kiedy przychodzą noce bezsenne
Ciemność staje cichym kompanem
Książka zamienia się w moją kochankę
I trwa ze mną do przyjścia słońca nad ranem

Dlatego w podzięce tym wszystkim książkom
Co nie raz i nie dwa zmieniły me życie
Trzy proste słowa: Książki Moja Miłość !
Chcę dziś całemu światu wykrzyczeć

Jestem ciekawa jak Wam sie podobają.
Wyniki ogłoszę wieczorem!


Kochani !

Dla niektórych z Was Wakacje pomału się kończą, dlatego postanowiłąm Wam ten czas wakacyjny jeszcze umilić konkursem.
Zgodnie z wynikami naszej ankiety, która przeprowadziliśmy na FB Dzisiejsze zadanie konkursowe będzie związane z pisaniem wiersza.


Zadanie konkursowe:

Prosze napisać minimum dwu-zwrotkowy wiersz wakacyjny, w którym użyta będzie fraza ” Książki Moja Miłość ” Liczę na waszą kreatywność i pomysłowość. Wiersze nalezy przysłac na maila agacik@agacik.pl. Po zakończeniu konkursu i wyznaczeniu zwycięzcy wszystkie wiersze opublikujemy tutaj. W temacie wiadomości mailowej prosze wpisać ” Konkurs ” Proszę również nie zapomnieć podpisać się pod wierszem.

Termin:

Konkurs trwa od 27 sierpnia do 31 sierpnia.
Wyniki konkursu odbędą się 1 września ;-)

Nagrodą w konkursie jest :

Bon o wartości 20 zł na zakupy w Księgarni Internetowej Selkar.pl


     
                                                

Wieś Mazurska 13.08.2010

     Witaj Ewutko,dawno się nie odzywałam, prawda? Wiem, co myślisz o mnie, ale ja się i tak nie gniewam. Powinnam coś napisać na swoje usprawiedliwienie i od razu na myśl mi przychodzi ten pan Słowik, który spóźniony zjawia się na kolacji. Pamiętasz, jak to szło?

Nagle zjawia się pan Słowik, poświstuje, skacze…
Gdzieś ty latał? Gdzieś ty fruwał? Przecież ja tu płaczę!
A pan Słowik słodko ćwierka: „Wybacz, moje złoto,
Ale wieczór taki piękny, że szedłem piechotą!”

   I ja mam tu na Mazurach i dnie piękne i wieczory piękne i stertę książek pięknych. Twój brat, kiedy dźwigał moje bagaże, jęczał przejmująco: O mamucie kochany, co ty tu masz, kamienie? Tak, na szaniec – odpowiadam. Nie prościej się okopać? – ripostuje.


   A te „kamienie”, to wiesz, zaległości książkowe z całego roku i wakacje to jedyny czas, kiedy beztrosko, bez wyrzutów sumienia na czytanie mogę przeznaczyć. Co innego planowałam wziąć, co innego wzięłam i co innego czytam, bo ostatnia wyprawa do miasteczka zakończyła się zakupem nowych „kamieni” – trzy książki Katarzyny Enerlich, wiesz, że mieszka w Mrągowie? Zawsze sobie wyobrażałam, jakoś tak głupio, że pisarze to mieszkają w Gdańsku, Warszawie a tu, popatrz, Mrągowo. No i z tej księgarni mrągowskiej właśnie przywlokłam „Prowincję pełną marzeń”, „Prowincję pełną gwiazd” i „Dom w czas zaklęty”. I jeszcze coś – nie mogłam się powstrzymać, kiedy zobaczyłam książkę z kotem na okładce, z czarnym kotem. I wtedy przypomniała mi się nasza kociczka, co to po łąkach niebieskich biega i bez namysłu sięgnęłam po Homera, ukradkiem łzę roniąc. „Odyseja kota imieniem Homer” tak brzmi pełny tytuł. Autorka Gwen Cooper – kociara straszna, trzy koty na stanie, w tym bohater główny – kot Homer. Niewidomy kot, wyobrażasz sobie? NIE-WI-DO-MY. W domu rzuciłam się do książki no i … rozczarowanie. Nudnawo, ale wiesz, wyznaję zasadę: zaczęłaś – skończ. I chwała Bogu, akcja zaczęła się rozkręcać, koty choć zwykłe, okazały się nieziemskie, a i mieszkające na Manhattanie w czasach tak tragicznych dla Ameryki. World Trade Center. Nie będę się rozwodzić, siedziałam, czytałam, ryczałam jak bóbr. Ryczałam i wściekałam się na siebie – nie rycz! Ale jak mogłam nie ryczeć, przeżywając na nowo ten straszny dzień 11 września 2001 roku i dodatkowo strach o te koty, które to same zostały na Manhattanie w zamkniętej strefie, same w mieszkaniu, przerażone. Wszystko skończyło się dobrze, koty ocalały, nic się im nie stało. Ale wiesz, ja kociara po przejściach, zesmuciłam się okrutnie, bo Homer… E, nie – więcej Ci nie opowiem, poczytasz sama , warto.

    Mam jednak do Ciebie prośbę, powiedz mi, co mam przeczytać, by się odstresować, rozerwać, pośmiać. Tylko nie mów mi, że Szwejk czytany na wyrywki zdziała cuda. Ściskam Cię serdecznie, zobaczymy się za tydzień i mam nadzieję, że znów pomkniemy po księgarniach, no i oczywiście przywiozę Ci „Odyseję kota…”


Twój Mamut

Kochana Martuniu,

                Na początku chciałabym Cię serdecznie pozdrowić  i przeprosić, że zaniedbałam ostatnio naszą korespondencję. Sama wiesz jak to jest – wakacje. Niby więcej wolnego czasu, ale jakoś tak szybko ucieka. Żałuję strasznie, że nie możemy się częściej widywać. Kontakt przez listy, gg i telefony to już nie to samo.

Pamiętasz jak siedziałyśmy razem w mojej kuchni w wakacyjne wieczory, z kubkami czekoladowego cappucino  i czytałyśmy książki? Gdy doszłyśmy do jakiegoś fajnego fragmentu czytałyśmy go sobie na głos, wzajemnie doceniając wspaniałość pióra pisarza. Niestety teraz widzimy się za rzadko i już nie mamy czasu na takie chwile. Dlatego jak zwykle opowiem Ci o mojej ostatnio przeczytanej książce, może i Ciebie zachęcę do jej przeczytania.

Jak wiesz, od czasu gdy nie mogę już z Tobą rozmawiać codziennie o książkach, postanowiłam odnaleźć wspólne zainteresowania z ludźmi przez internet. Dzięki temu mam teraz blog, na którym piszę recenzję książek oraz udzielam się w wielu serwisach o tej tematyce. Poznałam dzięki temu naprawdę wspaniałych ludzi! Ale dość o tym, przechodzę do książki. Tak więc ostatnią moją zdobyczą z allegro była książka „W proch się obrócisz” islandzkiej autorki kryminałów Yrsy Sigurdardottir. Pierwszy raz czytałam coś z literatury islandzkiej, musze przyznać że autorka stwarza bardzo ciekawy klimat, dość mroczny, z wybuchem wulkanu w przeszłości. Jest to typowy kryminał, w którym są morderstwa, tutaj aż 5! Główna bohaterka, prawniczka Thora musi rozwiązać sprawę tych morderstw by oczyścić swojego klienta z zarzutów. Oczywiście czeka ją wiele przeciwności w tym zadaniu, dodatkowo wszystko komplikuje życie osobiste Thory. Książka jest trzecią w dorobku autorki o losach prawniczki, niestety ja kupiłam właśnie tą ostatnią. W sumie ja nie odczuwam, by wpłynęło to jakkolwiek na czytanie każdej z części. Polubiłam postać głównej bohaterki, a książka mnie wciągnęła, szczególnie w drugiej połowie. Czekam już na poprzednie części serii, które także zamówiłam na allegro. Ostatnio po prostu zakochałam się w skandynawskich kryminałach, nawet nie wiesz jak przyjemnie ochładzają w upalne dni. Ich czytanie jest nawet lepsze niż zimna woda. Pomyśl, zimna Islandia, morderstwa, niewyjaśniona zagadka przed 30 lat, o której nikt nie chce mówić, wyspa przysypana popiołem i pokryta lawą… Nikt nie wie, co można było ukryć przed wybuchem wulkanu w takim miejscu, a co archeolodzy chcą za wszelką cenę pokazać światu. Jeśli książka Cię zainteresuje, to z chęcią pożyczę Ci swój egzemplarz przy naszym najbliższym spotkaniu, tylko daj mi wcześniej znać. A na ile pamiętam idealnie trafia w Twój gust czytelniczy.

Czas kończyć ten mój recenzyjny listy, mam nadzieję że jego czytanie było dla Ciebie przyjemnością i choć trochę stworzyło namiastkę dawnych chwil. Bardzo tęsknię za Tobą, bycie z kimś kto naprawdę Cie rozumie jest cenniejsze, niż wszystko inne. Mam nadzieję, że niedługo wrócisz na stałe do Polski. Czekam z niecierpliwością na Twoją odpowiedź, a może także na jakąś małą recenzję?

 

Buziaki, Edyta

Konkurs

Brak komentarzy
Wakacyjny Konkurs ” Piszemy Listy „


List – to gatunek literatury stosowanej, pisemna wiadomość wysyłana przez jedną osobę do drugiej. List w formie tradycyjnej w dobie internetu przestał istnieć. Listy pisalismy i piszemy nadal, ale zmieniła się sama forma ich wysyłki i dostarczania. Chciałabym zatem w ten wakacyjny czas zachęcić do napisania listu w ramach konkursu!

Nagrodą w konkursie są:

2 egzemplarze książki: ” Podarunek z przeszłości „

Autor: Jane Johnson   
Oprawa: Twarda        
Liczba stron: 424       
Cena detaliczna: 34,00
Wydawca: sonia draga


Konkurs potrwa:
 
Od 13.08.2010 – 18.08.2010r.

Aby wziąć udział w konkursie wystarczy:

1. Napisać list w formacie ( word lub pdf) na min. 1 strona A4
2. Przesłać list na podany adres mailowy : agacik@agacik.pl  
3. W tytule wiadomości proszę napisać: konkurs FB

Zadanie konkursowe:

Napisz wakacyjny list do swojej przyjaciółki/ przyjaciela/ znajomego lub kogoś z rodziny, w którym opiszesz ostatnio przeczytaną książkę oraz wrażenia jakie się z nią wiązały, co Ci się w niej podobało, jak ją zdobyłaś/eś itp. Pamiętajcie by list miał forme listu :-) Adresata, nadawcę itp. Na zwycięzce najbardziej oryginalnego i kreatywnie napisanego listu czeka nagroda książkowa.

Zachęcam wszystkich do udziału i życzę powodzenia!

Nagrodę konkursową sponsoruje: Klub Książki
http://www.kkkk.pl/





  • RSS